כלבים בשירות אנשים

הטיפול בעזרת בעלי חיים היא שיטה לשיפור תפקודיו של האדם. אחד הסיבות המרכזיות לבחור בכלב ככלי טיפולי הוא שהכלב אינו מצריך שימוש במילים על מנת ליצור קרבה. הכלב מקבל את המטופל ללא תנאי – דבר המעניק תחושת ביטחון אישי ואמון בקשר.

טיפול בעזרת כלבים מאפשר למטפל להיעזר בכלב כדי ליצור קשר נפשי בין המטופל לכלב. הנוכחות של הכלב, ההתנהגות הספונטנית שלו והאינטראקציה שהוא מאפשר מזמנות אפשרויות ויתרונות שלא ניתן להשיג בהיעדרו. בכך הוא מאפשר למטפל להגיע, לכוון ולעזור למטופל בבעיות או במצוקות השונות המטרידות אותו. החיבור של האדם לכלב יכול להתרחש בכל גיל וכמעט בכל מצב. בשל חוסר יכולתם של הכלבים לדבר, הם משמשים קרקע פורייה ובכך מקדמים את התהליך הטיפולי בהתמודדות עם השונות של כל אדם.

עמותת "כלבים בשירות אנשים" היא אחת העמותות אשר מתמחות בטיפול בעזרת כלבים. לעמותה ניסיון עשיר שנים עם ילדים, נוער בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים. פרויקט הדגל של העמותה הוא "המאלף הצעיר" – פרויקט טיפולי ייחודי המיועד לטיפול באוכלוסיות מיוחדות ורגילות ולנוער בסיכון. מטרתו להקנות למטופלים כלים להתמודד עם קשיים אותם הם חווים ומהם הם סובלים. העמותה פונה לכל קצוות האוכלוסייה המיוחדת – הקשת האוטיסטית, בעלי פיגור ותסמונות מיוחדות, נכים פיזית, הפרעות קשב ולקויות למידה, נפגעי טראומה ונפש ועוד.

כתיבת תגובה